Candida Tabet Arquitetura foi fundado em São Paulo há mais de 20 anos. Combina arquitetura, interiores e design a partir do desenvolvimento de pesquisa de materiais, do interesse por sua construção e foco nos detalhes, sempre levando em consideração o ambiente em que serão inseridos.

Os projetos são marcados por traço contemporâneo complementado por soluções originais e práticas. Não há roteiro pré-determinado para as incursões de arquitetura que começam com o layout e podem terminar, por exemplo, com uma peça de design especial. 

 

A produção do escritório inclui projetos no Brasil, Estados Unidos, Uruguai, Argentina e Líbano.

 

Based in São Paulo since 1982, the studio has realized residential, commercial, and institutional projects worldwide creatively combining architecture, interior and design. the project development starts with its environment study and historical perspectives allying experience and innovation that leads to the research of materials to exceed the conventional use. 


There is no pre-determined script: in general it starts with the architecture itself and might end up with a very special design piece. harmony of the whole and a focus on details are the main characteristics of candida tabet arquitetura work.

 

The studio has projects built in Brazil, United States, Argentina, Uruguay and Lebanon. 

foto/photo: SALVADOR CORDARO

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2021 - DNA PARIS (FR)

• Product Design/Furniture & Lighting

Coleção Astral

2021 - RETHINKING THE FUTURE (IND)

• Housing upto 5 floors built

Residencial Murillo

2021 - ARCHDAILY BRASIL (BR)

• Obra do Ano (Nomeada)

Casa Mabrouk

2020 - ARCHIDAILY (US)

• Building of the Year (Nominated)

Casa Gaya

Casa da Árvore

2019 - RETHINKING THE FUTURE (IND)

Global Architecture & Design Awards

Hospitality (Honorable Mention)

Hotel Botanique

2018 - VIII PRÊMIO CASA CLAUDIA (BR)

 Casa de Campo (Finalista)

Casa ACP

2017 - AAP AMERICAN ARCHITECTURE PRIZE (US)

•  Apartments Interior (Honorable Mention)

Apartamento Urimonduba

•  Firm of the Year Award - Residential Interior Design (Shortlisted)

Apartamento Urimonduba
Casa Luna Llena

Casa Baroneza
Casa Pix

Hotel Botanique

Restaurante Arturito

2017 - WIN AWARDS (UK)

 Residential Interiors (shortlisted)

Casa ACP

2016 - ARCHDAILY 100 TOP PROJECTS (US)

Casa Baroneza

2016 - IIDA INTERNATIONAL INTERIOR DESIGN AWARD (US)

Best Interior of Latin America and Caribean Competiton

Apartamento Urimonduba

2014 - INTERNATIONAL PROPERTY & TRAVEL AWARD (UK)

• Best New Small Hotel Construction and Design

• Best Americas Hotel Award

• Best International Hotel Award

Hotel Botanique

 

• Architectural SIngle Residence (Highly Commended)

Luna Llena

2013 - WAN AWARDS (UK)

• Hotel of the Year (Shorlisted)

Hotel Botanique

from V&A Museum's exibition (2006)

"AT HOME IN RENAISSANCE ITALY"  

"Guide your guests around the house and in particular show them some of your possessions, either new or beautiful, but in such a way that it will be received as a sign of your politeness and domesticity, and not arrogance: something that you will do as if showing them your heart."

 

Pietro Belmonte, Institutione della sposa, 1587

ODA A LAS COSAS

 

Amo las cosas loca,

locamente.

Me gustan las tezanas

las tijeras,

adoro

las tazas,

las argollas,

las soperas,

sin hablar, por supuesto,

del sombrero.

 

Amo

todas las cosas,

no sólo

las supremas,

sino

las

infinitamente

chicas,

el dedal,

las espuelas,

los platos,

los floreros.

 

Ay, alma mía,

hermoso

es el planeta,

lleno

de pipas

por la mano

conducidas

em el humo,

de llaves,

de saleros,

em fin,

todo

lo que se hizo

por la mano del hombre, toda cosa:

las curvas del zapato,

el tejido,

el nuevo nacimiento

del oro

sin la sangre,

los anteojos,

los clavos,

las escobas,

los relojes, las brújulas,

las monedas, la suave

suavidad de las sillas.

 

 

 

 

 

Ay cuántas

cosas

puras

há construido

el hombre:

de lana,

de madera,

de cristal,

de cordeles,

mesas

maravillosas,

navios, escaleras.

 

Amo

todas

las cosas,

no porque sean

ardientes

o fragantes,

sino porque

no sé,

porque

este océano es el tuyo

es el mío:

los botones,

las ruedas,

los pequeños

tesoros

olvidados,

los abanicos en

cuyos plumajes

desvaneció el amor

sus azahares,

las copas, los cuchillos,

las tijeras,

todo tiene

em el mango, em el contorno,

la huella

de unos dedos,

de una remota mano

perdida

em lo más olvidado de olvido.

 

 

 

 

 

Yo voy por casas,

calles,

ascensores,

tocando cosas,

divisando objetos,

quen en secreto ambiciono:

uno porque repica,

otro porque

es tan suave

como la suavidad de una cadera,

otro por su color de agua profunda,

otro por su espesor de terciopelo.

 

Oh rio

irrevocable

de las cosas,

no se dirá

que sólo

amé

los peces,

o las plantas de selva y de pradera,

que no sólo

amé

lo que salta, sube, sobrevive, suspira.

No es verdad:

muchas cosas

me lo dijeron todo.

No sólo me tocaron

o las tocó mi mano,

sino que acompañaron

de tal modo

mi existencia

que conmigo existieron

y fueron para mi tan existentes

que viveron conmigo media vida

y morirán conmigo media muerte.

 

PABLO NERUDA